måndag 26 oktober 2009

Berättelsen om Shyness Interior

Anna Bilén är en kvinna som kom på sin briljanta affärsidé under tiden hon var mammaledig med sin dotter. Det finns säkerligen många mammor som under sin mammaledighet kommer på bra idéer, men det som skiljer Anna från mängden är att hon vågande satsa på sin idé. Vi på Lica bad Anna skriva några ord om sin resa. Hennes inspirerande berättelse följer nedan.

Jag har under de senaste åren gått med en dröm som har känts omöjlig att förverkliga men för två år sedan fick jag en dotter och blev då föräldraledig från mitt arbete som inköps- och marknadschef. Jag ägnade mycket tid åt att lyssna på radio och fick möjlighet att lyssna på när Annika Lantz intervjuade Maud Olofsson flera fredagar i P4’s eftermiddagsprogram Lantz i P4. Annika ifrågasatte kvinnors ojämnställdhet på arbetsmarknaden och som företagare och den sista gången avslutades med att Maud, garanterade att det nu skall avsättas resurser för att kvinnor ska våga vara företagare.

Efter programmet satt jag en lång stund och funderade, jag som hade burit på en dröm så länge om att starta eget företag men inte i min vildaste fantasi kunnat greppa hur jag skulle gå till väga. Jag bestämde mig för att nu ska jag söka reda på hur jag ska göra. Sagt och gjort, ett drygt år senare har jag sagt upp mig från mitt arbete och driver mitt eget bolag Shyness Interior AB. Detta överträffar allt jag någonsin hade kunnat ana. Tänk att jag efter alla år så snabbt har kommit igång.
Dagarna innan jag skulle säga upp mig var ångestfyllda, men sedan hoppade jag rakt ut i företagarlivet! Det är så fantastiskt engagerande att driva sitt eget företag och det känns på något sätt som att leva lite, lite mer på riktigt.

Mitt företag består av två delar, den ena delen är en konsultverksamhet inom mitt område textil och jag har en kund som har bokat min tillgängliga kapacitet. Den andra delen är att utveckla Shyness som är ett nytt svenskt varumärke för stilsäker design i hemmet. Bakom varumärket står jag, Anna Bilén som arbetat med trender och design för nationella och internationella varumärken de senaste 12 åren. Utmärkande i det egna formspråket är den tidlösa designen. Kollektionen utstrålar värme, sober elegans och detaljrikedom med textiler som är uppförda i handplockade material och kvalitéer.

Annas avslutande ord till er läsare lyder:
Ge inte upp, alla kan förverkliga sin dröm!


Vill du veta mer om Shyness och kolla in de stilrena kollektionerna Grace och Serenity? Gå då in på www.shyness.se.

//Lica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar